maanantai 17. syyskuuta 2012

Värjäilyä, värjäilyä

Noin, flunssasta on melkeinpä toivuttu. Ainoana muistona siitä kamalasta olotilasta on vuotava/tukkoinen nenä ja hirmuinen yskä, mutta ei se mitään, tää viikko aikaa vielä parannella! :)

Ainiin, en olekaan teille vielä kertonut! (Tai no, en ole kertonut teille mitään liittyen tähän nykyiseen, kohta entiseen elämäntilanteeseeni.)

Elikkä, viime vuoden syyskuussa loukkasin töissä vasemman ranteeni, se naksahti ottaessani kuittia kuittikoneesta, olin töissä siis sekatavarakaupan kassalla. Juoksin lääkäriltä toiselle, olen käynyt hermoratatestissä, magneettikuvauksessa yms yms. mitään vikaa kädestäni ei löydetty, mutta se oli kokoajan turvoksissa, särki ja en pystynyt nostamaan sillä tavaroita. Tutkittuaan kättä todella pitkän aikaa lääkäri totesi, että minulla on CRPS, monimuotoinen kipuoireyhtymä. (Googlettamalla löydätte lisätietoa, jos haluatte tutustua siihen paremmin.)

Tämän vuoden huhti- toukokuun vaihteessa ranne naksahti uudelleen, tällä kertaa ihan yhtäkkiä, leffaa katsellessa ja rannetta hieman taivuttaessani. Siitä lähtien ranne on ollut kokoajan parempi ja parempi. En ole joutunut särkyyn ottamaan kuin pari Panacodia, kun kivun pahimmillaan ollessa otin Panacodin päivittäin, koska Ibuxin 600mg ei auttanut särkyyn laisinkaan. Mutta nyt tosiaan käsi on jo huomattavasti paremmassa kunnossa. :) En joudu syömään minkäänlaisia särkylääkkeitä päivittäin yms. :)

Elokuun viimeisenä päivänä minulla täyttyi sairauspäivärahaoikeus, elikkä 300 päivää. Tästä johtuen minusta tuli Kelan mukaan työtön työnhakija, koska edellinen työsopimukseni oli päättynyt 31.12.2011. Ilmoitin netissä työkkäriin tilanteesta, menin käymään TE-toimistolla ja juttelin "ohjaajani" kanssa työkokeilu mahdollisuudesta, jota olin pyöritellyt päässäni jo toukokuun lopusta lähtien. Sain ohjaajaltani mukaani työkokeilusopimukset, tietoa työkokeilusta yms yms.

Lähdin työkkäristä noin kello 15.05 ja menin läheiseen kauppaan hakemaan siskon pojan syntymäpäivälahjaan lahjapaperia ja ajattelin, että "piru vieköön, kysäisen tästä sitä työkokeilupaikkaa, koska ei se ota, jos ei annakaan. " :) Kauppias olikin itse paikalla, juttelimme noin 10 minuuttia ja kauppias alkoi miettimään saisimmeko sopimuspapereita mistään siihen hätään. Ilmoitin, että" minulla on laukussa sopimuspaperit, kirjoitetaanko ne heti?" :) ja kauppias vastasi, että "joo, mennään kirjoittamaan ne tuonne taakse!" :)

Siinä sitten täyttelimme sopimukset ja minuuttia ennen työkkärin sulkeutumista soitin ohjaajalleni. "Oletko vielä toimistolla, jos tuon nämä työkokeilusopimukset?" Ohjaaja huudahti yllättyneenä TÄH, saitko sä jo kokeilupaikan ja sanoi, että on vielä toimistolla. Niinpä minä sitten kipitin viemään sopimukset hänelle.

Olen tällä hetkellä niin innoissani, aloitan työkokeilun kaupan kassalla siis 24.9. !! Siihen mennessä olen ollut sairauslomalla melkein 1v1kk. Sairauslomani jatkuu tosin vielä 30.11. asti, mutta saan sairausloman aikana mennä työkokeiluun, jossa testataan, kuinka ranne reagoi työskentelyyn. :)

Ajatelkaa, noin pitkän kotona olemisen jälkeen, on niin mahtavaa päästä pois kotoota, edes muutamana päivänä viikossa muutamaksi tunniksi! Tämä aika minkä olen nyt ollut kotona on ollut pirunmoista piinaa särkyineen päivineen ja nyt vihdosta viimein 13kk jälkeen pääsen "töihin", pois kotoota!! :)

Tämmöinen tarina, saitte hieman lisäinfoa minusta ja elämäntilanteestani. :)

Nyt varmaan herää kysymys, kuinka olen voinut lakkailla kynsiäni yms yms. Noh, alkuunhan lakkailin lähinnä muiden kynsiä. Ensimmäiset omat kynteni lakkasin vasta toukokuun puolen välin paikkeilla, kun vasen ranne antoi hieman myöden. :) Olen tosiaan siis oikea kätinen, joten muiden kynsien lakkailu ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia tuon vasemman ranteen suhteen. :)

Otsikon kirjoitin ennenkuin aloin kirjoittamaan tätä sairauskertomusta, kun piti tulla vaan äkkiä kertomaan teille, että värjäsin hirmuisen kamalan tyvikasvuni pois ja samalla värjäsin myös kulmakarvani (tietysti siis ihan kulmien värjäykseen tarkoitetuilla tuotteilla)! :D Olin kasvatellut tyvikasvua melkein 2 kuukautta ja nyt viikonloppuna, kun otin sinettipidennykset pois, niin totesin, että herranen aika minkä näköinen tää juurikasvu onkaan. :D

Ja jos joku ei vielä edellisestä sinettipidennys postauksesta hokassut, niin olen oikealta ammatiltani parturi-kampaaja. :) Ja silti, omien suht pitkien hiusten pelkän tyven värjääminen oli äsken sellainen show, että ihan hävettää kertoa siitä ääneen. Joten jätän kertomatta! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti